Foglalj szállást félkézzel

Folyamatos összeköttetésben állunk ismerőseinkkel és kedvenc márkáinkkal, így nem csoda hogy egyre több teendőnket szeretnénk online intézni. Ez még önmagában nem újdonság, de ha belegondolunk, mobilon még eléggé korlátozottak a lehetőségeink.

Ezen igyekszik segíteni a Facebook, azzal hogy még több eszközt ad a márkák kezébe a fogyasztók teljeskörű kiszolgálásához.

A Call-to-action gombok reformja

Első körben kiemelt helyet kaptak a CTA gombok, mellyel a legtöbb cég a weboldalára irányította át látogatóit. Azonban gyakran az érkezési hely nem mobilra optimalizált, így a vásárlási folyamat azonnal megszakad.

Ezért a Facebook azt tűzte ki céljául, hogy a vásárlók a Facebook oldalon belül maradva érhessék el azokat a funkciókat, amelyeket eddig csak a weboldalon tehettek meg. Például egy pizzéria esetében az oldal éhes rajongói megnézhetik a kínálatot, kiválaszthatják és meg is rendelhetik kedvenc finomságukat, anélkül, hogy elhagynák a Facebook oldalt.

Kétféleképpen implementálhatóak ezek az új funkciók, melyek jellemzően még csak az Egyesült Államokban elérhetőek, de érdemes előre tervezni velük, hiszen inspirációt nyújthatnak a jövő évi tervezéshez.

1.Meglévő szolgáltatók integrálása

Amennyiben már előfizetője vagy a delivery.com, a HomeAdvisor vagy a MyTime szolgáltatásának, akkor elérhetőek számodra az alábbi opciók:

  • Rendelj most – rendelés feladása a delivery.com vagy a Slice platformján keresztül
  • Foglalj most – Időpont foglalása a HomeAdvisor, a MyTime és hasonló rendszerek segítségével
  • Jegyvásárlás – értékesítés az Eventbrite vagy a Ticketmaster segítségével
  • Vetítési időpontok – a Fandango rendszerén keresztül elérhető előadások és közvetlen foglalás

Jelenleg a fenti funkciók még nem elérhetőek nálunk, de az elkövetkező hónapokban tervezik kibővíteni további partnerekkel.

  1. Foglalások és érdeklődések kezelése a Facebook oldal privát üzenetein keresztül

Addig is, amíg mi nem élvezhetjük a fenti előnyöket, kipróbálhatjuk majd (amennyiben a tesztidőszak után élesítik minden oldalon) az „Árajánlatkérés” és az „Időpont foglalás” CTA gombokat. Bármelyiket is választja a felhasználó, automatikusan beszélgetést kezdeményez a Facebook oldalunk adminjával.

Elérhető opciók:

  • Árajánlatkérés – a neve elárulja a funkcióját – jelenleg limitáltan elérhető, csak egyes global oldalakon.
  • Időpont foglalás – Foglalások kezelése. Elérhető az USA-ban, azon oldalakon, amelyeknek van Szolgáltatások szekciója
  • Vásárolj most – Lehetőség van kiemelt termékek megjelenítésére, így akár a Facebook oldalon belül is megvásárolhatják ezeket. Ez már minden oldalon elérhető (vagy nagyon hamarosan az lesz). Hamarosan posztjainkba is beilleszthetünk konkrét termékeket a Shop szekcióból.

Alig várjuk, hogy szállodai ügyfelünknek prezentálhassuk az első személyre szabott megoldást, és fokozatosan átszoktassuk a telefonos szobafoglaláshoz szokott vendégeket erre az új innovatív megoldásra. Ti melyiket próbálnátok ki először?

Forrás:

https://www.facebook.com/business/news/page-call-to-action-updates