A nosztalgia ereje a közösségi médiában

A #ThrowbackThursday hashtag, a Timehop és a Facebook „Ezen a napon” funkciójának népszerűsége bizonyította, hogy a nosztalgia és a közösségi média milyen jól kiegészítik egymást.

Napjainkban a nosztalgia már nem a szemcsés, fekete-fehér fotókról szól. A múlt már nem marad elrejtve, és egyre jobban a mindennapjaink része. Az Y generáció már egy olyan világban szocializálódott, amelyben a közösségi médiának köszönhetően minden emlék egy pillanat alatt visszakereshető. Nem kell fotóalbumokban kutakodni, vagy régi VHS kazetták között keresgélni. Annyi tartalmat generálunk nap, mint nap, hogy nem minden felvétel készül valamilyen fontos, ünnepi pillanatban, így sokszor meg is feledkeznénk róluk, ha a Timehop vagy a Facebook nem emlékeztetne rájuk.

Minden esetre, a felhasználók szeretnek nosztalgiázni, erre pedig a márkáknak is érdemes odafigyelni

A legjobb márka megoldások nem erőltetettek, hanem inkább organikusak. Odafigyelnek a kulturális trendekre, és beemelik azokat egy-egy kampányba. A kilencvenes évek mindig hálás téma, és nem csak a divatmárkák nyúlnak vissza hozzá az utóbbi időben. Jó példa erre a Sony sikeres #playstationmemories kampánya. A hashtag pillanatok alatt elterjedt a Twitteren, a cég pedig vicces animációkat készített a felhasználók történeteiből.

Az ünnepek mindig remek apropót adnak a múltidézésre, erre építette karácsonyi közösségi média kampányát az Unicum is, az #énhősömazapám hashtag használatával.

Ezek a példák is jól mutatják, hogy egy kis kreativitással egészen új megvilágításba kerülhetnek a régi emlékek, és akár lojalitásépítésre is jól alkalmazhatóak. Egyes kutatások szerint a vásárlók 68%-a hajlandó lenne akár több pénzt is kiadni egy termékért, ha az emocionálisan megérinti őket. Így nem meglepő, hogy a Coca-Colától a Sony-ig a legtöbb nagy márka időről időre előrukkol olyan aktivitásokkal, amelyek a fogyasztók emlékeire, személyes élményeire építenek.

Forrás:

socialmediaweek.org