Snapchat vagy Instagram?

Számos szakmai fórum foglalkozott az elmúlt időszakban azzal, ki nyeri majd a csatát a két közösségi média óriás közül: a Snapchat vagy az Instagram? A Snapchat 2016-ban elképesztő ütemben növekedett, ez viszont az Instagramot, ami a Facebook tulajdonában áll, további fejlesztésekre sarkallta. Az Instagram a Snapchat néhány funkcióját, például a 24 órán belül eltűnő rövid történeteket egyszerűen átemelte, és további fejlesztéseket is ígértek a közeli jövőben.

A felhasználók kegyeiért hatalmas verseny folyik, mi azonban most azt járjuk körbe, melyik platform a jó választás egy márka számára.

A számok tükrében

2016. végére a Snapchat-et több, mint 150 millió aktív user használja minden nap. A statisztikák szerint 10 milliárd videómegtekintés történik a platformon, a felhasználók pedig átlagosan 30 percet töltenek az alkalmazással naponta.

Az Instagram napjainkra 600 millió regisztrált felhasználóval büszkélkedhet, akik közül 300 millióan naponta belépnek az alkalmazásba.

Mindkét platform elsősorban a 35 év alattiakat célozza meg, az Instagram felhasználóinak 90%-a 35 év alatti, míg a Snapchatelők 86%-a nem töltötte be a 35. életévét.

Egy felmérés szerint a 12-25 év közötti fiatalok 63%-a a Snapchatet preferálja jobban, ugyanakkor elgondolkodtató válaszok is születtek:

  • A válaszadók 25%-a azt állította, azonnal törölné a Snapchatet a telefonjáról most, hogy az Instagram is rendelkezik “stories” funkcióval
  • 43% pedig azt mondta, törölné a Snapchatet, ha az Instagram bevezetné a Geofilter like opciót és a Snapchatre jellemző vicces filtereket

Ráadásul, ha nem kifejezetten az Y generációt vizsgáljuk, kiderül, hogy az idősebb generáció nehéznek találja a Snapchat kezelését, az Instagramon sokkal egyszerűbb képet megosztani. Mindezeket figyelembe véve kijelenthetjük, hogy egy 18 éves nagy valószínűséggel a Snapchatet választja, míg egy 38 éves az Instagramot.

Melyiket válasszuk?

Ha márka jelenlétről beszélünk, nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy az Instagramon már elérhető az üzleti profil, kifejezetten a márkák számára, és statisztikát is láthatunk az oldalunk teljesítményéről.

Ha a magyar felhasználói szokásokat nézzük, az Instagramot már a 15 év feletti lakosság 8%-a használja, megelőzve ezzel a Twittert és a Linkedint is, míg itthon a Snapchat éppen csak elterjedőben van.

Mindezeket figyelembe véve, egyelőre az Instagram lehet a megfelelő választás, ha a márkánkat szeretnénk a fiatalabb generáció számára is népszerűsíteni, de érdemes továbbra is nyitott szemmel járni, hiszen bár a csatát ezúttal az Instagram nyerte, de a verseny még mindig nagyon éles a két platform között!

Forrás: www.socialmediatoday.com