Új funkciók a Facebookon

A Facebook továbbra is egyre nagyobb hangsúlyt fektet a videós tartalmakra, azon belül is az élő videókra. Januárban ehhez kapcsolódóan jelentett be néhány újdonságot a közösségi média óriás.

Élő videók asztali számítógépről

Hónapok óta rebesgetik, néhány kiemelt felhasználó már korábban tesztelhette is, mostantól viszont bárki számára elérhető az élő videó funkció a Facebook webes verziójából is. A személyes profilok és a márkaoldalak egyaránt hozzáférnek az új funkcióhoz, ha számítógépük, laptopjuk rendelkezik webkamerával.

Személyes profil esetén a posztoláskor rögtön fel is ajánlja a Facebook a Live Video opciót

Márkaoldalak számára az új funkció a szintén újdonságnak számító poszt javaslatok (post prompts) szekcióban kapott helyet, a hírfolyam tetején.

Vlogger együttműködések, szabad a pálya!

Szintén új lehetőség, hogy a márkaoldalak engedélyezhetik külső partner számára, hogy az oldalon élő videót publikálhassanak.

Egészen mostanáig csak az oldal adminjai tudtak élő videót indítani, mostantól azonban nem kell admin jogot adni egy vloggernek vagy influencernek ahhoz, hogy élő videóban bejelentkezhessen az oldalunkon. Ezzel a megoldással jelentősen egyszerűbbek lesznek az influencer együttműködések. Sőt, akár több általunk felkért résztvevő is tudósíthat egy-egy eseményről, rendezvényről, anélkül, hogy túl sok információt kiadnánk az oldalunkról.

Videó statisztikák egyéni felhasználóknak

A márkaoldalak számára nem újdonság, hogy megnézhetik, milyen eredményt értek el a tartalmaik, mostantól viszont az egyéni felhasználók is láthatják, hogy teljesítettek videós tartalmaik.

A legalább 5000 követővel rendelkező profilok a statisztikából láthatják, hogy összesen hány percet néztek meg a követőik a videóból, mennyi volt az összes megtekintés és az engagement (reakciók, kommentek és megosztások).

Pinnelhető hozzászólások

Az élő bejelentkezéseknél általában tízszer több hozzászólás érkezik, mint egy sima videóhoz, így gyakori jelenség, hogy a rengeteg hozzászólás közt kisebb káosz alakul ki. Ezen segít az új funkció, ami lehetővé teszi, hogy az élő közvetítés gazdája kiemeljen néhányat a kommentek közül, így könnyebb kordában tartani a beszélgetést, és megválaszolni a kérdéseket.

Video permalink

Annak érdekében, hogy az oldalak minél nagyobb forgalmat tudjanak irányítani a videóikra, a Facebook új permalinket biztosít az oldalak számára. A “facebook.com/azoldalneve/video” link egyenesen az éppen folyamatban lévő élő videóra irányítja a látogatót, ha pedig éppen nincs élő közvetítés, akkor az oldal által korábban publikált videók listázódnak ki. Így mostantól sokkal könnyebb lesz beharangozni egy-egy live videót. Ez különösen azoknak az oldalaknak lehet érdekes, akik sok posztot tesznek ki nap, mint nap, így például a hírportáloknak.

Posztold a videódat egyszerre több oldalon!

Ha egyszerre több Facebook oldalt menedzselsz, mostantól lehetőséged van arra, hogy az élő közvetítés végeztével a videódat egyszerre több oldalon is publikáld.

Forrás: www.socialmediatoday.com