Változik a Facebook algoritmusa

A Facebook a napokban megváltoztatta az algoritmusát, így a hosszabb videók nagyobb figyelmet kaphatnak ezentúl.

A változtatás nem csak a videó hosszát veszi figyelembe, hanem elsősorban az engagementet, de a végeredmény a Facebook szerint azt mutatja, hogy a hosszabb videók jobban fognak teljesíteni ezentúl. A hírfolyamban így még gyakrabban fogunk videós tartalmakkal találkozni, és a közösségi média óriás nem is titkolja a szándékát, hogy egy nap a TV alternatívája szeretne lenni.

A live videók előtérbe helyezése, és folyamatos fejlesztgetése, illetve ez a mostani bejelentés arra utalnak, hogy a Facebook komolyan megcélozza a tartalomgyártókat, és műsorszolgáltatókat, hogy prémium videós tartalmaikat és showműsoraikat ezentúl a Facebookon osszák meg.

Ezzel párhuzamosan a Facebook mobil alkalmazást is fejlesztenék, beépítve egy olyan funkciót, aminek segítségével egyetlen gombnyomással a tévénk képernyőjén nézhetnénk a Facebook videókat.

Ahhoz azonban, hogy a Facebook a Youtube után a Netflix konkurenciája lehessen, fizetési modellt is érdemes lenne fejleszteni, és ha tippelhetünk, a nem is olyan távoli jövőben erre is sor kerülhet!

Forrás: www.socialmediatoday.com