5 márka, akiktől tanulhatunk

Az elmúlt időszakban sok jó közösségi média kampányt láthattunk, ezek közül szedtük most össze az öt legjobbat. Érdemes lesz könyvjelzőzni!

    1. A Spotify és a statisztikák

      A digitális média egy állandóan változó műfaj, egy előnye azonban vitathatatlan: az állandó, friss, naprakész statisztikák. Bármikor meg tudjuk nézni, hogy a felhasználókat mi érdekli, ebből pedig érdemes előnyt kovácsolni.A Spotify tökéletesen kiaknázta a felhasználói adatokban rejlő lehetőségeket az év végi “Thanks 2016, it’s been weird” közösségi média kampányukkal. A zeneoldal a keresési adatokat és a tartózkodási helyre vonatkozó lokációs adatokat, valamint felhasználói insight-okat használta fel, hogy segítségükkel egyedi üzeneteket kommunikálhassanak. A kampány így magukat a felhasználókat helyezte a középpontba.


      Mit tanulhatunk ebből?
      Használjuk a rendelkezésünkre álló adatokat és statisztikákat kreatívan! Megbízhatóan kiszolgálni a felhasználókat jó dolog, viszont játékos módon elkötelezni őket még jobb!

    2.  Az Airbnb és az emojik 

      Néhányan bajban vannak a szavakkal, nehezen fejezik ki magukat. Hát miért ne könnyítsük meg a dolgukat hangulatjelekkel? Az Airbnb interaktív közösségi média kampányában arra kérte a követőit, osszák meg, milyen számukra a tökéletes vakáció, ehhez azonban csak 3 hangulatjelet használhattak.

      Mit tanulhatunk ebből?

      Figyeljük az aktuális trendeket, és próbáljuk beilleszteni a márkánk stratégiájába is! Az emojik menők, az Airbnb pedig még addig épített kampányt a használatára, amíg nem ment ki a divatból.

    3.  Az Air Canada és az amerikai választások

      2016-ban az amerikai elnökválasztás idején megszaporodtak a “hogyan költözzek Kanadába?” típusú kérdések a Google keresésekben. Az Air Canada légitársaság nem is várt sokáig, hogy lecsapja a magas labdát. Készített egy kampányt, amiben arra buzdítja az amerikaiakat, hogy teszteljék, milyen az élet Kanadában, mielőtt megveszik a jegyüket csak oda.

      Ha ez nem lett volna eléggé meggyőző, még a költözést fontolgató amerikai hírességek Twitter bejegyzéseire is frappáns reakciókat forgattak.


      Mit tanulhatunk ebből?

      Érdemes figyelni a közösségi média trending topic-jait, és ha olyan témával találkozunk, ami sokakat foglalkoztat, és még releváns is a márkánk számára, akkor nem szabad késlekedni! Persze ehhez nem árt egy kis bevállalósság sem! 😉

    4.  A H&M és a felhasználói tartalmak

      A divatóriás egy vírusvideót készített a 2016 őszi kollekciója népszerűsítésére, amelyben karakteres, különleges, és egytől egyig inspiráló nőkön mutatják be a H&M ruhákat. A videó igyekszik lerombolni minden káros sztereotípiát.


      Hogy az üzenet minél többekhez eljusson, a márka arra kérte a követőit, hogy osszák meg, milyen érzés nőnek lenni, a posztokat pedig lássák el a #ladylike hashtaggel.Mit tanulhatunk ebből?Ne féljünk társadalmilag fontos kérdéseket feszegetni, ha a márkánk állásfoglalása releváns, építőjellegű, és nem elégszik meg azzal, hogy hatásvadász legyen!

    5.  A hihetetlenül népszerű Tasty videók

      A BuzzFeed már jó ideje stabil szereplője a videós piacnak, havi 5 milliós látogatottságuk felét a videómegtekintések adják. Saját stúdiójuk és produkciós irodájuk szolgáltatja a garanciát a minőségi tartalmakra.Az elmúlt évben a videós tartalmak egyre nagyobb népszerűségnek örvendtek világszerte, a 2017-es évben pedig további erősödés várható. A BuzzFeed az elsők között épített brandet kifejezetten videós tartalmakból, mikor létrehozta a Tasty névre hallgató oldalát. Kevesebb, mint egy év alatt 50 millió rajongója lett a Facebook oldalnak. A siker titka: egyszerű receptek, látványos, étvágygerjesztő videókban bemutatva.


      Mit tanulhatunk ebből?

      Készíts olyan tartalmat, amit szívesen megosztanak az emberek! A jó ötlet kevés, a minőségi megvalósítás legalább olyan fontos!

Forrás: www.hootsuite.com