Mennyi időt töltünk a Facebookon?

A közösségi média csatornák használata teljesen beépült a mindennapjainkba. De vajon mennyi időt töltünk ezeken a platformokon?

Már évekkel ezelőtt is sokkoló statisztikákat olvashattunk arról, hogy egy átlagos felhasználó mennyi időt tölt médiafogyasztással, elsősorban tévézéssel. A felhasználói szokások azonban kezdenek átalakulni azzal, hogy a mobiltelefonunk éjjel-nappal kézközelben van. A legnépszerűbb közösségi média platformok gyakorlatilag minden okostelefonon és tableten fent vannak, így nem meglepő, hogy egyre több időt töltenek az emberek ezekkel az alkalmazásokkal.

A nemzetközi statisztikák szerint a Youtube és a Facebook népszerűsége töretlen, ugyanakkor a fiatalabb generáció körében elterjedt Snapchat és Youtube használatával is sok időt töltenek a userek.

A magyarországi adatok ettől eltérnek valamennyire, de a tendenciák hasonlóak. Nálunk a Facebook penetráció magasabb, mint a Youtube, és egyelőre a Snapchat nincs benne az öt legnépszerűbb közösségi média platformban (A sorrend: Facebook, Youtube, Instagram, Linekdin, Twitter).

Ha feltételezzük, hogy a közösségi oldalakon eltöltött idő életünk végéig hasonló nagyságrendű marad, akkor elmondható, hogy egy átlagos felhasználó az élete során közel 5 és fél évet tölt ezeken a felületeken.

Még mindig a tévénézés vezeti a rangsort, de megdöbbentő adat, hogy több időt töltünk a Facebook és a Youtube előtt, mint mondjuk evéssel, vagy házimunkával.

Ennyi idő alatt 3,5 alkalommal sétálhatnánk végig a kínai nagy falon, de akár a Föld legmagasabb hegycsúcsát, a Mount Everestet is megmászhatnánk harminckétszer.

Forrás: mediakix.com