Oscar-jelölt filmek a Facebookon

Vasárnap hajnalban kiosztották az idei Oscar-díjakat. Érdemes megnézni, egy-egy nagyobb produkció hogyan használta a közösségi médiát a film népszerűsítésére!

Holdfény (Moonlight)

A legjobb filmnek járó Oscar-díjhoz egy kalandos bejelentés után hozzájutó Holdfény a film promózásában nem csak a klasszikus, és megszokott eszközök közül válogatott. Míg a Kaliforniai álom (La La Land) vagy A régi város (Manchaster by the Sea) plakátjaival hónapokig tele volt Manhattan, addig a Holdfény marketing és PR csapata Facebook Canvas hirdetésekkel próbálta növelni az érdeklődést a film iránt. A látványos hirdetési forma fotókkal, videókkal és keresztlinkelésekkel tette egyedi élménnyé a böngészést.

A számolás joga (Hidden Figures)

Az ötvenes évek végén játszódó film stábja az Instagramot vonta be sikeresen a film népszerűsítésébe. A felhasználók, rajongók által készített művészi grafikákat gyűjtötték csokorba, hogy aztán megosszák azokat saját csatornájukon. Így a grafikák nem tűntek el a sok poszt között a hírfolyamban, és az alkotóik is büszkék lehettek a sokezer like-ra, amit a film hivatalos oldalán kaptak.

Oroszlán (Lion)

Az Oroszlán operatőrét, Greig Frasert Oscar-díjra jelölték a filmben végzett munkájáért, erre építette közösségi média kampányának egy részét a film stábja. Az #AskGreig hashtaggel ellátva a felhasználók kérdéseket küldhettek az operatőrnek, aki egy Facebook Live videóban válaszolt rájuk.

Mindhárom produkció másként használta a közösségi médiát, de az jól látható, hogy a filmes marketing is naprakész a közösségi médiában, és kihasználja annak eszközeit. A jelek szerint érdemes külön gondot fordítani az innovatív social media kampányokra ezen a téren is, hiszen a kritikusok és a filmkedvelők egyaránt közelebb érezhetik így magukhoz az alkotásokat, ami az érdeklődést, és a film elérését is mindenképpen növeli.

Forrás: www.socialmediatoday.com