Viszlát #ad #sponsored, jön a “Paid partnership with” az Instán

Végre egységesítik a márkázott tartalmak megjelenítését az Instagramon. Az influencerek által bemutatásra kerülő termékekre és szolgáltatásokra már külön iparág épült, dedikált ügynökségek és szoftverek foglalkoznak az instacelebek, nagykövetek közvetítésével. Hamarosan jön a funkció, mellyel egységesen jelezhetik, hogy az adott tartalom egy márkával való együttműködés eredménye.

Amerikában nem egy, nem két botrány tört ki annak kapcsán, hogy az influencerek posztjában nem volt megfelelően jelezve, hogy fizetett tartalomról van szó. Míg a platform egyik oldalon igyekszik minél autentikusabb maradni, másik oldalon ez is csak egy Facebook termék, így utat törtek itt is a hirdetések, és az organikus posztokban is egyre több a product placement.

Mivel nem volt egyértelmű szabályozás Instagramon a promóciós tartalmak kapcsán, ezért ez sokáig teljesen szürke zónás tevékenység volt, mindenki maga döntötte el, hogy milyen formában jelzi a reklámtartalmat (ha egyáltalán). A hivatalos szabályzat is inkább csak a nyereményjátékok adminisztrációjáról szól, mintsem a márkázott posztokról.

Az ezzel kapcsolatos problémák megoldása azonban hamarosan a kezünkben lesz, mégpedig hogy egy egyértelmű “Paid partnership with” (azaz fizetett együttműködés) címkével lehet majd ellátni  az adott posztokat.

A funkciót posztoláskor az Advanced gombra való kattintással lehet elérni, íme: