Bemutatjuk a Facebook Watch funkciót

Az utóbbi időben egyre inkább előtérbe kerültek a videós tartalmak Facebookon, így nem csoda, hogy külön szekciót szenteltek neki. Azonban a Watch nem a hírfolyamban előforduló random egyszeri videókat fogja tartalmazni, hanem ennél sokkal izgalmasabb babérokra tör.

Ide csak sorozatok kerülhetnek, melyek lehetnek élő vagy előre felvett videók is, a lényeg hogy egy folyamatos történetszál vagy állandó tematika legyen. Minél többet használja valaki az új felületet, annál inkább személyre szabott tartalmakat kap, kilistázza neki a kedvenc sorozatok új részeit, és még értesítést is kaphat az új epizódokról.

Ezzel a lendülettel egy új Facebook oldal formátumot is létrehoznak, Show Pages néven, amiket külön kezelnek, hogy még jobban teret adjanak az új sorozatoknak.

A Watch fület külön szekciókra is bontják, például “Legnépszerűbbek”, ahol a legélénkebb az interakció a kommentekben, vagy “Ami megnevettet”, ahol a leggyakrabban használták a “Haha” reakciógombot, és az “Amit a barátaid néznek”, ahol könnyen felfedezheted az ismerőseid által kedvelt műsorokat.

 

Az élő Facebook videók tapasztalatai alapján itt is láthatóak lesznek a show alatt a hozzászólások, sőt akár egy dedikált Facebook csoportba is beléphetsz, ahol megvitathatjátok a látottakat.

A Show Page formátumot egyelőre csak néhány kiemelt oldal számára teszik elérhetővé.

A Watch a hirdetők számára is előnyös lehet, hiszen új platformot nyit az in-stream videóhirdetések számára. Tehát ha márkaismertség, videónézettség, poszt reakció vagy elérés a cél, akkor ezek az 5-15 másodperces videók bekerülhetnek a sorozatok egyes részei közé, vagy a hosszabb videókba.

S végül néhány fontos pont:

  • Egyelőre a Show Page csak bétában elérhető néhány kiválasztott számára
  • A Watch aloldalt is egyelőre csak az USÁban tesztelik, és majd a tapasztalatok/hibajavítás után terjeszkednek tovább. Pontos dátumok tehát még nincsenek
  • Azt nem lehet megválasztani, hogy konkrétan mely oldalak videóiban jelenjen meg a hirdetésed, mint ahogy kizárni sem tudod őket, csak egyes témákat.

Kíváncsian várjuk az újítást, vajon elérkezik a kifejezetten Facebook-ra gyártott sorozatok kora?

Forrás: Facebook newsroom