Canvas hirdetés az Instagram Storiesban és még sok más!

Számos újdonságot jelentett be az Instagram a hirdetőknek, ebből a legnagyobb, hogy érkezik a Canvas hirdetési formátum az Instagram Storiesba (melyet mostmár 250 millió ember használ naponta, sőt az üzleti Instaprofilok 50%-a használta már). 

A teljes képernyős és gyorsan betöltődő Canvas élmény különösen jól megállhatja a helyét az Instagram Storiesban, hiszen könnyen megragadhatja a felhasználók figyelmét.

Kreatív szempontból azonban itt is érdemes előre gondolkodni, hiszen a Canvas összerakásán túl itt egy egyedi CTA felületet kell terveznünk:

A CTA felület lehet fotó vagy videó is, de bele kell kalkulálni, hogy ahhoz, hogy hatékony legyen, hangsúlyoznunk kell azt, hogy mi a felhasználó teendője ahhoz, hogy megnyissa magát a Canvast. Mivel az alap forgatókönyv szerint a Storykban jobbra-balra húzással vagy koppintással lapozgatunk, ezért egy kicsit “életidegen” lehet elsőre, hogy a további tartalomhoz felfelé kell húzni a képernyőn. (Eddig is volt ilyen, ha link volt a Storyhoz csatolva, de ez még mindig nem túlságosan elterjedt).

Tehát, ahogy az alábbi példán láthatjátok a “swipe up” azaz húzd fel hívószóval indít, egyébként ráadásul ez egy videó volt, amin a kis kéz animálva még jelezte is az irányt.

A másik mai bejelentés, hogy az üzleti oldalak ezentúl újra felhasználhatják az organikusan posztolt Instagram Storykat. Egy új eszköz segítségével feltölthetik az Ad managerbe, vagy a Power Editorba, és így extra elérést szerezhetnek meghirdetve a tartalmat. (a demo-videót elnézve ez ugyanaz az eszköz ahol általában a fotót vagy videót töltjük fel a hirdetésekhez, csak éppen van egy Instagram Images fül is.

Végül egy hír nem csak hirdetőknek: privát üzenetben lehet majd Stories-okat megosztani egymás közt (de természetesen ha nem akarod, hogy a storyd megosztható legyen, akkor ezt kikapcsolhatod).

 

Forrás: Techcrunch