Visszazuhanó organikus elérés a Facebookon

Avagy mese a kamu és az igazi organikus elérésről… Furcsa bejelentést olvashattunk nemrégiben a Facebook blogján.

Korábban is tapasztaltunk már érdekes eredményeket, de eddig nem verték nagy dobra, hogy mi lehetett ennek az oka. Az elérési adat sok ügyfelünk számára kiemelt fontosságú, ezért is aggódva figyeltük, ahogy az elmúlt időszakban az organikus elérések csökkenni kezdtek. Valójában azért nem olyan sötét a helyzet, mivel elvileg csak annyi történt, hogy a mérés változott.

Korábban az organikus elérést aszerint határozták meg, hogy az adott poszt hány ember hírfolyamába került be. Azt már csak a hirdetett elérésnél nézték, hogy ténylegesen elgörgetett-e odáig, azaz megjelent-e a képernyőn. Tehát eddig, ha megnyitottuk a Facebookot, betöltött X db poszt a hírfolyamban, ebből láttunk 1-3 dbot a képernyőn eszköztől függően. Ha a márkánk posztja az ötödik volt a sorban, de nem görgettünk lejjebb, hanem elnavigáltunk máshova, a rendszer akkor is számolt 1 db organikus elérést. Pedig valójában csak annyi történt, hogy betöltött a háttérben a poszt, de senki sem látta.

Szerencsére a hirdetett megjelenéseket eddig is szigorúan vették, azaz csak akkor számolták, ha ténylegesen megjelent a képernyőn. Mostantól ez a sorsa az organikus megjelenéseknek is.

Ezért mostantól akár lényegesen alacsonyabb elérési számokat láthatunk, de ez senkit se riasszon vissza, ez -elvileg- már a valós szám, az eddig látott volt illúzió csupán. Amire még jó hatással lehet ez a mérce, az az engagement rate, hiszen a tényleges megjelenésszám és az aktivitás aránya így jobb lehet.

Mindenesetre az adminok számára egy darabig még elérhető lesz a korábbi számítás szerinti organikus elérés is, így láthatóvá válik, hogy az egyes oldalak esetében mekkora is volt a csúsztatás. Más kérdés, hogy akarjuk-e ezzel kínozni magunkat. 😀

 

Forrás: https://www.facebook.com/business/news/improving-page-insights-to-help-businesses-understand-the-results-that-matter-most